1. WORKSHOP POZEMNÍ A VZDUŠNÉ AKROBACIE
V rámci semináře společně projdeme základy několika cirkusových technik zaměřených na akrobacii. Věnovat se budeme akrobacii párové a na šálách. Postupně se seznámíme se základními pozicemi a pohyby obou akrobatických technik. Lekce nám pomohou s uvědomováním vlastního těla, vnímání partnera a spolupráci s ním v pohybovém projevu. Seminář bude zaměřený na práci ve dvojicích, skupinách i na rozvíjení akrobatických prvků na základě individuálních schopností.
ELIŠKA FAILOVÁ – performerka, lektorka párové akrobacie a zakladatelka spolku CIRKUS CÉRES z.s., který usiluje o popularizaci a rozvoj nového cirkusu na Karlovarsku. Posledních 8 let se systematicky věnuje akrobatickým technikám nového cirkusu a novocirkusové pedagogice ve spolupráci se sítí CIRKONET.
2. ŘEČ MÍSTA
Projekty site specific se spontánně objevují tam, kde něco dožilo, ale nový obsah ještě není nalezen, určen; dimenze času těchto území, prostorů tkví v prodlévání, tj. čekání na nové možnosti a aktivní působení. Může se jednat o jednotlivé objekty, ale i rozsáhlé městské či venkovské územní celky, v nichž se změnila sociální struktura obyvatel v důsledku závažných politických a společenských změn.
"Prostý prostor jako médium" Vedeme společnou práci s prostorem různých specifik a pro prostor nalezených praobsahů, procházíme s participanty prostory, jež by nás mohli inspirovat či inspirovali k vlastnímu storytellingu - řeči z místa, k řečišti událostí pro změnu společenského klimatu.
Zdrojem je místo, kde se jedná jak o scénografii, aktivistickou tvorbu pro současný společenský projev, ale také o dramaturgii – konceptuální instalaci, rovněž o tvorbu akcí a událostí, dotýká se také uměleckých projevů ve veřejném prostoru a třeba i současné tvorby, všeho, co souvisí s pamětí místa a pozorností k němu.
Osobní a společenská zodpovědnost je výchozí energií, s níž přichází jedinec či skupina a je nejen signálem stavu společnosti, ale i základním zdrojem tvůrčího přístupu při řešení obtížných situací, které se dotýkají veřejného zájmu.
TOMÁŠ ŽIŽKA
Scénograf, pedagog KALD DAMU v Praze, režisér, iniciátor a realizátor projektů site specific
lektor seminářů profesionálních i amatérské divadelníky, člen porot amatérského i profesionálního divadla.
Po ukončení studia řezbářství na ŠUPS v Bratislavě a absolutoriu na katedře alternativního a loutkového divadla DAMU v Praze se věnuje většinou týmové divadelní tvorbě (Divadelní soubor TUJU, Divadelní poutě, atd.) nebo pedagogické činnosti (amatérské soubory, KALD DAMU).
Působil jako hostující pedagog na Akademii výtvarných umění v Beogradu a lektoruje na HKU v Utrechtu.
Podílel se na řadě workshopů a symposií v netradičných prostorech a souvislostech (Pražské Quadrienale 03, Kladno - Záporno, Vojtěšské hutě 2005, Praha exotická a Praga tropická-Columbie 06, Recykling-Brazilie06, Chemické safari v Hradci Králové07, multisite specific projekt na Balkáně Proroci písma 07, Open-Here.EU, Labyrint světa Divadlo Drak, Stal-in Stal-out atd)
Současně s tvorbou do netradičných prostředí a situací se věnuje filmové, dokumentační, audiovizuální tvorbě a instalační mediatorské tvorbě pro muzea a galerie.
3. NONVERBÁLNÍ DIVADLO
LUKÁŠ ŠIMON
Mim, herec, autor, choreograf a pedagog v mnoha žánrech (nejen) pohybového divadla – pantomima, clownerie, commedia dell´arte, fyzické divadlo, taneční divadlo či nový cirkus. Absolvoval Katedru pantomimy HAMU, kde v letech 2016-2018 působil jako tajemník katedry a vyučoval zde předmět Pantomima a tělesný mimus. Je spoluzakladatelem pantomimické skupiny Mime Studio, členem cirkusového souboru Sacra circus, souboru Teatr Novogo Fronta, a také pohybový herec v divadle Image, v operách v Národním divadle nebo v Rock Opeře Praha.
Od roku 2010 se věnuje výuce žonglování, akrobacie a jiných cirkusových disciplín, pantomimy a pohybového divadla, zejména v centru pro nový cirkus Cirqueon.
Momentálně se věnuje vlastní tvorbě a hledání nových stylů pohybového divadla, zejména pouličního. Má za sebou také mnoho pohybovych spoluprací v činohrách v Praze, Chebu, Šumperku nebo Mostě.
Účinkuje jako Action Extras v zahraničních filmech a seriálech (Na západní frontě klid, Extraction 2, Lucky man, Wheel of Time, Dangerous Liaisons...)
4. VNÍMÁNÍ
Divadlo ožívá před našima očima.
Divadlo je teď a tady.
Jaké příběhy nám vypráví?
Jaké emoce v nás probouzí?
Všichni přeci koukáme na to stejné, ne?
A co když každý vidíme něco trochu jiného?
V tomto semináři se společně ponoříme do divadelního světa a budeme rozplétat nitky příběhů. Budeme si nejen povídat o tom, co nás zaujalo, překvapilo nás nebo nám třeba i zamotalo hlavu. Skrze sdílené dojmy, rozhovory a různé aktivity se pokusíme najít nové pohledy na divadlo a možná i sami na sebe.
Anna Zahálková a Tadeáš Novák
Anička chodila 10 let do dramatického oboru na ZUŠ Vitězslavy Kaprálové, kde se nejen snažili propojit živou hudbu s divadlem, ale často se taky věnovali moderování, a to ať pro akce pořádáné jejich ZUŠ nebo i mimo ni. Kromě toho se 14 let závodně věnovala modernímu tanci, a právě díky kombinaci s divadlem, mohla být součástí mnoha zajímavých projektů.
Tadeáš docházel do Ostrovského souboru Hop-Hop, kde za 11 let sesbíral
nespočet kolektivních či individuálních úspěchů. Mezi nejvýznamnější úspěchy patří třeba Hlavní cena poroty Velké formy na mezinárodním festivalu v Rusku.
V roce 2022 se jejich cesty spojili, když byli oba přijati na Janáčkovu akademii múzických umění v Brně, kde se stali spolužáky. V tomto roce oba studují poslední ročník bakalářského studia katedry Divadlo a výchova. Společně vedli semináře na celostátní přehlídce amatérského činoherního divadla pro děti a mládež Popelka, celostátní kolo soutěže LDO ZUŠ. Vedli také doprovodný program k inscenaci Louskáček v Národním divadle Brno a dílny k představením Divadla na Orlí a studia Marta pro střední školy.
5. FOTOGAFIE
Během workshopu si vyzkoušíme, jaké to je nad fotografií přemýšlet.
Nemám tím na mysli, že budeme hned vědět, jak bude výsledná
fotografie vypadat, ale spíše to, že se zamyslíme nad tím, co by nám
měla sdělit.
Součástí workshopu bude seznámení se základními pojmy fotografie,
například s tím, co znamená kompozice a jak o ní uvažovat. Úkolem bude
jakýmkoli způsobem vizuálně zpracovat roli, kterou účastníci akce
divadelně ztvárňují. Forma je volná – může jít o abstraktní i konkrétní
fotografii, důležité však je, aby charakterizovala postavu, kterou účastníci
hrají.
Následně projdeme postupem jednoduché postprodukce, tedy jak s
fotografií dále pracovat. Nejzdařilejší snímky poté vytiskneme a podle
uvážení do nich můžeme zasáhnout – například pomocí písma nebo
vytvořením koláže. Každý si své výstupy odnese domů.
Třetí den se zaměříme na jednoduchou reportáž ostatních workshopů,
které se v rámci festivalu konají. Cílem je ukázat účastníkům různá využití
fotografie – jak ve výtvarném, tak i v užitém kontextu. Z reportážních
snímků pak vznikne vzpomínková prezentace.
Digitální fotoaparát je výhodou, ale postačí i mobilní telefon.
Místo konání: Školní divadelní prostor, park u Letohrádku v Ostrově
(budeme se pohybovat podle možností a uvážení)
JAN TOLAR
Jmenuji se Jan Tolar, je mi 20 let a v současné době vyučuji výtvarný obor
na Základní umělecké škole v Ostrově nad Ohří a obor fotografie na
Střední uměleckoprůmyslové škole v Karlových Varech, kde jsem v roce
2024 úspěšně odmaturoval. Práce učitele mě nesmírně baví, protože mi
přináší mnoho nových podnětů a inspirací.
Fotografii se věnuji již několik let – je pro mě nejen profesí, ale i velkou
vášní. Nesoustředím se však pouze na ni. Ve volném čase maluji, tvořím
koláže a vytvářím vlastní ambientní zvukové plochy, které s fotografií
kombinuji, aby nezůstala jen zamrzlým momentem. Nechci, aby fotografie
byla jen obrazem – chci, aby se stala nástrojem myšlenek, emocí a
pocitů, které mohu přenést na diváka.
6. Korean dance and traditional musical instruments
KOREJSKÝ TANEC A TRADIČNÍ HUDEBNÍ NÁSTROJE
Experience the basic steps of Korean dance and traditional musical instruments.
The basic steps of Korean dance are walking, and various walking gaits are used, such as walking gently, walking cutely, or walking restrainedly. It is characterized by expressing the sorrow and sadness, sadness and joy of life through steps and dance movements.
And the traditional instrument experience should be conducted simply with basic rhythms in a one-on-one experience format by bringing only three instruments: kkwaenggwari, buk, and janggu.
AUTHORS' WORKSHOPS
Rozborový seminář pro leadery souborů a dospělé účastníky.
Doufám, že to bude autentické a kreativní. Věřím, že během našeho krátkého setkání budeme schopni strávit čas spolu a vytvořit něco zajímavého. Potřebujeme se navzájem, protože divadlo je výměna myšlenek, kreativních inspirací a reflexí nad naším světem. Proto věřím, že se zde a teď setkáváme z nějakého důvodu – na festivalu mladých. Tak si tento okamžik užijme společně.
MAREK KOŚCIÓŁEK
Praktik autorského divadla, učitel, pedagog a zakladatel Divadla Krzyk z Maszewo. Od ledna 2022 je trvale spojen s Divadlem Osmý den v Poznani – autorským sociálně-politickým divadlem, které bylo založeno v roce 1964. Také spolupracuje mimo jiné s Divadlem Gdynia Główna a Divadlem Kana v Szczecinu. Mnoho let zkoumá dílo Tadeusze Kantora v jižním Polsku.
Iniciátor a organizátor mnoha festivalů a dalších divadelních akcí v Polsku i v zahraničí.
Je absolventem Univerzity v Szczecinu, Akademie divadelních praktik v Gardzienicích a Akademie divadelních umění ve Wrocławi. Je porotcem na národních i mezinárodních festivalech. Mnozí jeho studenti pracují profesionálně v různých veřejných oblastech (včetně divadla, kultury, vzdělávání, administrativy a podnikání). Pracoval a spolupracoval s mnoha centry a umělci v Německu, Slovinsku, Slovensku, Albánii, Kanadě, Řecku, Bulharsku, Ukrajině, Rusku (před válkou na Ukrajině), Švédsku, Ázerbájdžánu, České republice, Gruzii, Itálii, Francii, Nepálu a Íránu.
Copyright © 2008 - 2013 All rights reserved. Powered by: www.valid.cz | Design: www.rrsoft.cz